16 grudnia 2017

TOP 10 ciekawostek o zakupach

Ile mężczyźni wydają na gadżety,a kobiety na ubrania i dodatki?Kto najczęściej korzysta z programów lojalnościowych i co wolimy najpierw obejrzeć w sklepie,a później kupić przez Internet?Jesteśmy łowcami,zbieraczami,miłośnikami wyprzedaży,a może wszystko zależy od okazji i produktu?Tych 10 ciekawostek o zakupach Polaków może zaskoczyć.Na Nasze decyzje zakupowe wpływa wiele czynników:nastrój,wystrój sklepu,muzyka,zapach,lustro w przymierzalni,witryna sklepowa,a nawet kolor.Często przychodzimy do sklepu po wybraną rzecz,ale wychodzimy z niego z kilkoma torbami produktów.Jak to się dzieje i co skłania Nas do pewnych wyborów?HRS zebrał kilka ciekawostek o zakupach Polaków,które pomogą zrozumieć,jak działamy,kiedy kupujemy zarówno w sieci,jak i w sklepach stacjonarnych.
1 Kobiety wcale nie wydają dużo
Wbrew pozorom panie zdecydowanie rozważniej podchodzą do wydawania pieniędzy.Miesięcznie na ubrania i dodatki wydają średnio 89 złotych.Oprócz tych produktów kobiety kupują również multimedia,kosmetyki i produkty dziecięce.
2 Kosmetyczka na ostatnim miejscu
Zarówno kobiety,jak i mężczyźni na zabiegi kosmetyczne wydają najmniej pieniędzy.Co ciekawe,jedynie ¼ kobiet regularnie korzysta z usług kosmetycznych.
3 Mężczyźni kochają gadżety
Gadżety to domena panów,którzy wydają na nie miesięcznie średnio około 100 złotych.W obszarze podejmowania decyzji zakupowych przez mężczyzn znajdują się również podróże,bilety do kina,sprzęt RTV/AGD.Te produkty najczęściej panowie kupują online.
4 Programy lojalnościowe najlepsze dla młodych
Karta stałego klienta lub zapisanie się do newslettera to najczęściej dodatkowe profity dla klientów.Zniżki,większe promocje,spersonalizowane oferty to coś,co Polacy lubią najbardziej i często z tego korzystają.Do takich programów najczęściej i najchętniej dołączają młodzi klienci w wieku od 18 do 34 lat.
5 Mężczyźni kochają promocje
Panowie ulegają promocjom i robi to prawie połowa z nich(45%).Jeśli produkt jest znacznie przeceniony,mężczyźni często decydują się na jego zakup.
6 Wygląd i wyposażenie wpływa na zakup
Oświetlenie sklepu,wyszczuplające lustra w przymierzalniach,oryginalna,przyciągająca witryna czy sposób umiejscowienia przedmiotów i ubrań na półkach ma ogromne znaczenie w podejmowaniu decyzji zakupowych.Takie działania ze strony sklepów sprawiają,że często kupujemy produkty,o których zakupie początkowo nie myśleliśmy.
7 Planujemy zakupy,działamy w przemyślany sposób
Tylko 14% Polaków deklaruje,że nie planuje zakupów i robi je zazwyczaj spontanicznie.W większości jednak dokładnie wiemy,czego potrzebujemy,ustalamy plan,weryfikujemy oferty sklepów,przeglądamy gazetki i porównujemy ceny przed zakupem.
8 Łowcy i zbieracze kim jesteśmy?
Klientów można podzielić na dwie grupy zbieraczy i łowców.Zbieracze uwielbiają gromadzić i szybko decydują się na zakup przedmiotów,a łowcy działają inaczej.Ci ostatni polują na opcję najlepszą z możliwych,a przed zakupem dokładnie analizują zalety i wady oferty.Kiedy przychodzi odpowiedni moment,decydują się na zakup upragnionego produktu.
9 Czego szukamy online i kupujemy offline
Polacy bardzo często szukają przedmiotów w sieci,a dopiero później decydują się na ich zakup osobiście.Przed ostateczną decyzją zakupową wolą zobaczyć produkt i zweryfikować jego zalety.Najczęściej ta zależność występuje przy zakupach materiałów budowlanych,sprzętów AGD/RTV,akcesoriów i ubrań.
10 Najpierw sklep później sieć
W niektórych przypadkach wolimy najpierw sprawdzić produkt w sklepie stacjonarnym i po namyśle kupić go w sieci(najczęściej po okazyjnej cenie).W taki sposób Polacy kupują perfumy i obuwie.Powyższe ciekawostki pochodzą z  przygotowanej przez HRS infografiki„Jak kupują Polacy,czyli zachowania zakupowe w sieci i w sklepach stacjonarnych”,w której znajdziesz więcej faktów na temat zakupów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz